مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

مصرف چه کالای قاچاقی موجب بیکار بیشتری در جامعه میشود؟

سوال خندوانه 14 شهریور 94

1-پوشاک

2-موبایل

پاسخ گزینه 1 - پوشاک


مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه می شود؟1.پوشاک 2.موبایل

بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر اقتصاد ملی

مصرف پوشاک قاچاقی موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه می شود

مضرترین کالای قاچاقی وارداتی که به ضرر افراد جامعه است

پاسخ:گزینه 1 لباس

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه شنبه 14 شهریور 94 پاسخ جواب

سوال و جواب خندوانه 15 شهریور شنبه , مصرف کدام کالای وارداتی , قاچاق موجب بیکار شدن تعدا بیشتری از افراد جامعه میشود , خندوانه 14 شهریور , دانلود حسین عرفانی خندوانه امشب شهریور , سوال پیامکی خندوانه 14 شهریور در مورد قاچاق کالا ,

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه جمعه 13 شهریور 94 پاسخ جواب کامل

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه شنبه 14 شهریور 94 پاسخ جواب

سوال خندوانه شنبه14 شهریور همراه با جواب

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعدا بیشتری از افراد جامعه میشود؟؟

1.پوشاک

 

2.موبایل

 جواب گزینه یک یعنی پوشاک

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه شنبه 14 شهریور 94

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه شنبه 14 شهریور 94 پاسخ جواب

سوال امشب خندوانه شنبه 14 شهریور مهمون امشب برنامه خندوانه کیه؟

سوال امشب خندوانه

پرسش امشب خندوانه

بازیگر سرشناس مهمان امشب «خندوانه»

میهمان برنامه خندوانه

عکس/ رونمایی از مهمان امشب خندوانه

عکس/ مهمان امشب خندوانه کیست؟

مهمان امشب فردا شب و روزهای اینده برنامه خندوانه رامبد جوان

مسابقه پیامکی برنامه خندوانه شبکه نسیم

مسابقه ها-تا پایان پخش برنامه تلویزیونی خندوانه

پاسخ سوال پیامکی 14 شهریور خندوانه - خندوانه

پاسخ سوال پیامکی برنامه 14 شهریور - خندوانه

لیست سوالات خندوانه + پاسخ

جواب سوال پیامکی خندوانه 14 شهریور 94

پاسخ سوال پیامکی برنامه خندوانه امشب 14/6/94

جواب سوال پیامکی برنامه 14

جواب سوال پیامکی شنبه 14 شهریور خندوانه

شهریور خندوانه

مهمان امشب خندوانه/ عکس

مهمان امشب برنامه خندوانه

مهمان امشب برنامه جذاب خندوانه

مهمان بسیار ویژه برنامه امشب خندوانه +عکس

سوال امشب خندوانه 14 شهریور 94

http://www.googerd.com/sites/default/files/magazine/cinema/magazinephoto/144139_301.jpg


ادامه روند نابه سامانی تولیدات داخلی؛

واردات و قاچاق چه بلایی بر سر اقتصاد کشور می آورند؟

واردات و قاچاق چه بلایی بر سر اقتصاد کشور می آورند؟

یکی از آسیب های مهم در امر واردات بی رویه لطمه خوردن اقتصاد کشور است و به دنبال آن موجب بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات داخلی می شود، واردات بی رویه تولید داخلی را به حاشیه برده و به افزایش بیکاری دامن زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سامان ما ، قاچاق کالا و ورادات بی رویه در کشور موجب این امر می شود که تولیدات داخلی کاهش یافته و اکثریت کارخانجات و کارگاه ها با مشکل نقدینگی مواجعه می شوند ، چرا که فرهنگی که در کشور ما وجود دارد مردم بیشتر به سمت کالا های خارج از کشور تمایل نشان می دهند،  همه ما فکر می کنیم زمانی که کالایی از خارج از کشور وراد شود کالایی بهتر از کالا داخل است و عمر و کارکرد بیشتری دارد، این در حالی است که در کشور تولیدات بهتر از کالا های خارجی تولید می شود اما به دلیل استقبال نکردن مردم از کالا  و تولید داخلی این امر موجب ورشکستگی کارخانجات و کارگاه ها شده و موجب کاهش تولید ملی، افزایش بیکاری و افزایش ناهنجاری  قاچاق و اعتیاد و ..... در جامعه می شود.

 




واردات بی رویه کالا موجب می شود تا به تدریج قدرت رقابت‌پذیری کالاهای تولید داخل در مقابل کالاهای خارجی کاهش یافته و این کاهش قدرت رقابت است که به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند نه این که واردات به تنهایی عامل نابسامانی اقتصاد باشد.

وقتی این روند تداوم پیدا کند، کالاهای تولید داخل در نتیجه تورم داخلی با قیمت تمام شده بالاتری مواجه شده و چون نرخ ارز ثابت است، قیمت کالاهای وارداتی ثابت باقی می‌ماند. از سوی دیگر با توجه به پایین بودن نرخ تورم جهانی، این امر کاهش قدرت رقابت تولیدات داخلی در مواجهه با کالاهای وارداتی خارجی را به‌دنبال دارد.

اینکه کالاهای وارداتی مصرفی، واسطه‌ای یا سرمایه‌ای باشد، نسبت به این که اصولا کالاهای ساخته شده کشورهای دیگر از قدرت رقابت بیشتری در اقتصاد کشورمان برخوردار باشد، در درجه بعدی اهمیت قرار می‌گیرد. بالاخره کارخانه تولید‌کننده ماشین‌آلات سرمایه‌ای در داخل کشور نیز محصولاتی تولید می‌کند که باید در سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد اما زمانی که امکان واردات کالای سرمایه‌ای با قیمت تمام شده کمتر به‌دلیل تورم بیشتر و ثابت ماندن نرخ ارز فراهم شود، کارخانه تولید‌کننده کالاهای سرمایه‌ای یا واسطه‌ای داخلی نیز با کسادی فعالیت مواجه می‌شود.



بنابراین نباید اشتباه کرد که افزایش واردات کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای مطلوب بوده و تنها واردات کالاهای مصرفی برای اقتصاد کشور زیان‌بار است. اصل موضوع آن است که ظرفیت‌های اقتصادی کشور در نتیجه این واردات به تدریج تحلیل می‌رود و کارخانه‌های تولید‌کننده داخلی مانند فولاد یا مواد مصرفی غذایی همه آسیب می‌بینند.


بر اساس اصول اقتصادی، وقتی افزایش قیمت‌ها در مجموعه کالاها و خدمات صورت می‌گیرد، این امر به معنای تورم است. اینکه برای مقابله با تورم از طریق اجرای سیاست‌های تنظیم بازار، افزایش قیمت را از کالایی به کالای دیگر منتقل کنیم، قادر به جلوگیری از تورم، افزایش قیمت‌ها و ساماندهی بازار نخواهیم بود بلکه کنترل رشد نقدینگی، جلوگیری از رشد زیاد بودجه و نظارت بر شیوه تأمین مالی دولت از طریق حجم پول، راهکار مقابله با تورم است.

بنابراین وقتی دولت با کاهش تعرفه‌ها کاهش گرانی برخی کالاها را دنبال می‌کند در واقع به ریشه اصلی مشکل توجه نکرده و می‌خواهد به این شیوه مشکل را حل کند.

پدیده قاچاق کالا علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است . امروزه این پدیده علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد است هزینه های زیادی نیز بر بدنه اقتصادی کشور تحمیل می کند .

قاچاق کالا از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد و از طرفی سبب خروج بی حاصل ارز ، فرار گسترده سرمایه ، افزایش بیکاری ، کاهش تولیدات صنعتی داخلی و ... می شود .




اما انچه مسلم است آسیب های جدی است که اقتصاد کشور از قاچاق کالا متحمل می شود قاچاق کالا ضمن خدشه دار کردن اهداف حمایتی دولت موجب از بین رفتن آثار سیاستهای تعرفه ای و غیر تعرفه ای دولت است.
 
بیژن تراکمه کارخانه دار تابلو سازی برق در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه واردات کالا ها نه تنها در تولیدات ما باکه در تمامی تولیدات در کشور تاثیر گذار است، اظهار داشت: مواد اولیه تولیدات تابلو های توزیع برق اکثرا وارداتی است.

وی با بیان اینکه کارخانه های صنعتی اغلب مواد اولیه خود را از کشور های اروپایی وارد می کنند، عنوان کرد: در تابلو سازی توزیع برق نیازبه مواد است که در داخل تولید ندارند و خود بنده برای تولید مواد اولیه از شرکت و کارخانه های دیگر این کالا ها را به قیمت بالاتر از حد خریداری و کار تولید را انجام می دهم.

 




تراکمه بیان داشت: در شهرستان سامان اکثریت کارخانه های صنعتی بسته و نیمه تطعیل هستند چرا که دلیل اصلی این امر تامین مواد، رکود در جامعه، کمبود نقدینگی و .... است.


رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان سامان گفت: یکی از آسیب های مهم در امر واردات بی رویه لطمه خوردن اقتصاد کشور است و به دنبال آن موجب بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات داخلی می شود، واردات بی رویه تولید داخلی را به حاشیه برده و به افزایش بیکاری را دامن زده است.

جمشید ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه یکی از آسیب های مهم در امر واردات بی رویه لطمه خوردن اقتصاد کشور است و به دنبال آن موجب بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات داخلی می شود، اظهار داشت: واردات بی رویه تولید داخلی را به حاشیه برده و به افزایش بیکاری دامن میزند.
 
ابراهیم پور افزود: در خصوص میزان واردات قاچاق به کشور نیز ارقام بسیار عجیبی مطرح است، اما این هم یک توجیه منطقی نیست که به بهانه جلوگیری از قاچاق و دریافت سود گمرکی، راه واردات انبوه به کشور به صورت رسمی باز شود .


وی با بیان اینکه واردات برخی از کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد غیر ضروری است ، عنوان کرد:باید راهکار و تدبیر مناسبی برای جلوگیری از واردات غیر ضروری به کشور اتخاذ شود از جمله افزایش کیفیت کالاهای داخلی که به دنبال آن موجب گرایش مردم به استفاده از تولیدات داخل می شود.


ابراهیم پور با اشاره بر اینکه توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از راه های جلوگیری از واردات بی رویه است؛ اقتصاد مقاومتی موجب رشد و ترقی صنایع داخلی می شود تصریح کرد: محصولات ایرانی در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن پیدا می‌کنند، زیرا این اقتصاد ‌تأکید می‌کند، به جای خرید کالای خارجی و روانه کردن درآمدهای کلان به جیب تولیدکنندگان خارجی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی را یاری کنیم.

وی  بیان داشت: از آن جایی که درحال حاضر مساله برند اهمیت ویژه ای یافته است و مردم در خرید کالا توجه ویژه ای بر این موضوع دارند برند سازی در محصولات ایرانی موجب می شود تا مصرف کننده داخلی به سمت برند های ایرانی سوق داده شود

جشمید ابراهیم پور سامانی با تاکید بر اینکه  باید به این نکته هم توجه داشت که مهمتر از همه نقش دولت در این خصوص است، تصریح کرد: دولت باید با کنترل و مدیریت صحیح از واردات کالاهای غیر ضروری و محصولاتی که مشابه داخلی دارد جلوگیری کند و با حمایت از تولیدات داخلی اقتصاد مملکت را سر و سامان دهد نه با واردات.

رئیس داشنگاه پیام نور سامان گفت: طبق جدیدترین آمارهای گمرک، میزان واردات کالاها به کشور به صورت رسمی در ۱۱ ماهه ابتدای سال 93، ۴۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار گزارش شده است و علاوه بر آن بر اساس آمارهای رسمی وزارت کشور و همچنین آمار اعلام شده توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کشورمان سالانه با حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق روبه‌رو است و حدود ۱۸‌ میلیارد دلار از این میزان کالا و ارز ورودی و ۸ میلیارد دلار کالا و ارز خروجی است.

وی با بیان اینکه ازسوی دیگر مجموع آمار واردات قانونی 50 میلیارد  دلاری کالا و 18 میلیون دلاری قاچاق کالا بیانگر آن است که 68 میلیارد دلار کالای وارداتی در اقتصاد ایران وجود دارد، افزود: امسال بیش از دو میلیون نیروی تحصیل کرده وارد بازار کار می‌شوند، باید بررسی شود که کدام بخش می بایست برای این تعداد نیرو ایجاد شغل کند، بخش کشاورزی ما این توان را ندارد،صنعت هم اینگونه است و اگر بتوانیم صنایع بزرگ را در شرایط فعلی حفظ کنیم، برده‌ایم.
 
ابراهیم پور عنوان کرد: دولت برای ایجاد یک شغل در کشور باید بین 80 تا 120 میلیون تومان و برای بخش صنعت باید بین 120 تا 300 میلیون تومان هزینه کند، در صورتی که بخش اصناف هفت میلیون شغل ایجاد کرده بدون اینکه یک ریال بار مالی بر دولت وارد کند.
 
وی با بیان اینکه واردات به کشور در حد و اندازه‌هایی اتفاق می‌افتد که برای اقتصاد کشور مشکل ساز شده‌، تولید داخلی را به حاشیه رانده و به افزایش بیکاری دامن زده است، بیان داشت: بنا بر این در نتیجه واردات بی رویه بحران صنایع اتفاق می‌افتد و تعطیلی کارخانه‌ها را رقم می‌زند و کاهش ظرفیت‌های تولید‌ باعث اخراج کارگران می‌شود و ادامه این روند به قفل شدن اقتصاد منجر می‌شود.
 

 


 
جمشید ابراهیم پور با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درباره ضرر واردات بی رویه به اقتصاد کشور، گفت: مقام معظم رهبری راهبردهای اقتصادی را مشخص کرده و جلوگیری از واردات بی رویه را یکی از مؤلفه های اساسی آن خواندند.
 
وی افزود: تردیدی نیست که برخی کالاهای وارداتی به کشور غیرضروری است، البته برخی کالاها و محصولات در حالی وارد کشور میشود که نمونه داخلی آن هم تولید میشود که باید تدبیری برای جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری اتخاذ شود.
 
ابراهیم پور با بیان اینکه می بایست در راستای توصیه های مقام معظم رهبری، راهبردی برای جلوگیری از واردات بی وریه اتخاذ کند چرا که این موضوع به مشکل اساسی برای اقتصاد کشور تبدیل شده است، عنوان کرد:منظور حضرت آقا از زیان واردات این نیست که باید دروازده ای کشور را به روی تمام کالاهای اقتصادی ببندیم بلکه ایشان، بحث شان درباره کالاهای است که نمونه داخلی آن نیز وجود دارد.
 
وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بحثهای لفظی کافی نیست و ما باید درباره واردات بی رویه اقدامات اساسی انجام بدهیم.
 
وی با بیان اینکه واردات بی رویه در حال از بین بردن پایه های اقتصاد کشور است، گفت: همه مردم باید در حوزه اقتصاد مقاومتی، دولت و مجلس را یاری کرده و تا آنجا که ممکن است از کالاهای که توسط هموطنان شان تولید شده، استفاده کنند البته تولیدکنندگان داخلی هم باید کیفیت کالای خود را افزایش بدهند.
 

ابراهیم پور با اشاره بر اینکه مقام معظم رهبری بیشترین دغدغه را نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دارند، افزود: زیان واردات بیرویه به کشور از واردات مواد مخدر هم بیشتر است چرا که واردات بی رویه موجب بیکاری جوانان، تضعیف اقتصاد و تولید ملی شده است.پس می بایست با همدلی وهمزبانی ملت ودولت با تدبیر دولت از واردات بی رویه جلوگیری نموده ومردم نیز نسبت به استفاده از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی  اقدام لازم وعملی انجام دهند .

باید در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان دولت برنامه ریزی اقتصادی داشته باشد و اقتصاد مقاومتی که چندین سال است رهبر در فرمایشات سال نو بیان می کنند توجه داشته باشیم علاوه بر دولت خود مردم و به خصوص جوانان باید به دنبال اشتغال هایی باشند که با هزینه کم تولیدات و اشتغال زیادی را به همراه دارد و موجب سود آوری است.
 



در حال حاضر توجه به سخنان رهبر در راستای سیاست اقتصادی  را باید داشته باشیم  و برند سازی در راستای کالاهای داخلی در سطح کشور و جهان باید صورت گیرد، چرا که بیش از نیمی از تولیدات داخلی به خارج صادرات و به صورت مواد خام وارد کشور می شود و در تولیدات مورد استفاده قرار می گیرد و این در حالی است که این امر باید در خود کشور صورت گیرد.

گزارش از زهرا مرادی

انتهای پیام/ر

ییی

Search Results

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد ...

khandehvane.blog.ir/.../مصرف-کدام-کالای-وارداتی-قاچ...

Translate this page

10 hours ago - مصرف پوشاک قاچاقی موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه می شود. مضرترین کالای قاچاقی وارداتی که به ضرر افراد جامعه است. پاسخ:گزینه ...

You've visited this page 2 times. Last visit: 9/5/15

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد ...

music-padide.blog.ir/.../مصرف-کدام-کالای-وارداتی-قاچ...

Translate this page

10 hours ago - مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟ مصرف چه کالای قاچاقی موجب بیکار بیشتری در جامعه میشود؟

مصرف چه کالای قاچاقی موجب بیکار بیشتری در جامعه میشود ...

pixlove.blog.ir/.../مصرف%20چه%20کالای%20قاچاقی%...

Translate this page

10 hours ago - ۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «مصرف چه کالای قاچاقی موجب بیکار بیشتری در جامعه میشود؟» ثبت شده است - بروزترین مرجع عکس بازیگران ایرانی.

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری

khandavane.rozblog.com/.../مصرف-کدام-کالای-واردات...

Translate this page

10 hours ago - مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه می شود؟ 1- پوشاک. 2- موبایل. با ارسال گزینه مورد نظر تا ساعت 6 عصر ...

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد ...

lfc94.rozblog.com/post/4510

Translate this page

10 hours ago - مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه می شود؟1.پوشاک 2.موبایل بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و ...

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق باعث بیکاری تعداد ... - عکس

fecenama.com/.../مصرف-کدام-کالای-وارداتی-قاچاق-باع...

Translate this page

10 hours ago - موبایلبررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر…,کالا پوشاک سوال لباس خندوانه قاچاق کالا ... مصرف پوشاک قاچاقی موجب بیکار شدن تعداد بیشتری از افراد جامعه می شود .... زیباترین مانکن چاق وارد عرصه مدلینگ می شود (عکس)!

میشه نشانی ایمیل مسابق?لحظه هایرویای6166وبفرستیواسم

www.idastan.ir/Default.aspx?q=میشه_نشانی...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود · 180#سلام لطفا ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

قرص پنتوسک 40برای چه بیماری است | دستان هوشمند

www.idastan.ir/Default.aspx?q=قرص...چه...id...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود · 180#سلام لطفا ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

دیکشنری انگلیسی به فارسی - dividers | گوگل پیامکی همراه ...

www.20370.ir/Default.aspx?q=دیکشنری...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود · 180#سلام لطفا ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

90975833 | خندوانه - نسیم

www.khandevane-nasim.ir/Default.aspx?q...id...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود - خندوانه - شبکه ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

90928441 | خندوانه - نسیم

www.khandevane-nasim.ir/Default.aspx?q...id...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود - خندوانه - شبکه ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

90956775 | خندوانه - نسیم

www.khandevane-nasim.ir/Default.aspx?q...id...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود - خندوانه - شبکه ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

اب چیست | خندوانه - نسیم

www.khandevane-nasim.ir/Default.aspx?q=اب...id...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود - خندوانه - شبکه ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

سیارک 6663 | خندوانه - نسیم

www.khandevane-nasim.ir/Default.aspx?q=سیارک...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود - خندوانه - شبکه ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

سیارک 12780 | خندوانه - نسیم

www.khandevane-nasim.ir/Default.aspx?q=سیارک...

Translate this page

مصرف کدام کالای وارداتی قاچاقی موجب بیکاری افراد جامعه می شود - خندوانه - شبکه ... مصرف کدام کالای وارداتی قاچاق موجب بیکاری تعداد بیشتری از افراد جامعه میشود؟

آمار تکان دهنده از حجم قاچاق کالا | 55 آنلاین

55online.ir/news/آمار-تکان-دهنده-از-حجم-قاچاق-کالا

Translate this page

Mar 7, 2015 - به گزارش خبرنگار تابناک ، امروزه مصرف کالاهای خارجی و قاچاق بحرانی است که ... همچنین از جمله کالاهایی که به صورت قاچاق و غیر قانونی از کشور خارج می شود ... از یک سوی عدم فرصت شغلی و بیکاری، موجب گرایش افراد به قاچاق می‌شود و از طرف ... این رو الگوی مصرف را به ویژه برای قشر مرفه جامعه که قدرت خرید بیشتری ...

استثمار بازار - دنیای اقتصاد

www.donya-e-eqtesad.com/.../8794...

Translate this pageDonya‑e‑Eqtesad

May 11, 2015 - ابتدا باید کسانی را که وارد کار قاچاق کالا می‌شوند، شناسایی و ساماندهی کنیم زیرا ... و مطالعه عمیقی درباره قیمت و بازار مصرف این کالاها در داخل کشور داشته باشند ... قاچاق در جامعه ما از یکسو درآمدهای گمرکی و مالیاتی را کاهش داده و از طرفی موجب ... در زمره بیشترین اقلام قاچاقی به شمار می‌رود، به نوعی کار قاچاق انجام می‌دهند.

با مفهوم قاچاق کالا و پیامدهای آن بیشتر آشنا شوید

babafars.ir › ... › حقوقخوانان › مقالات حقوقی و قضایی

Translate this page

هنگام خرید و مصرف کالا، ارزش‌های اسلامی خود را رعایت کنند... یا در کشور ... قاچاقچیان کالا با آگاهی از این گونه نیازها در بازار اقدام به واردات قاچاقی کالاهای مورداشاره می‌کنند.

[DOC]دانلود فایل : ghachagh.doc

hrm.niordc.ir/uploads/ghachagh_6725.doc

Translate this page

1) توجه بیشتر به تحقیق و توسعه بمنظور افزایش نوآوری ، خلاقیت ، ابتکار و ... متاسفانه شغلهای کاذب و غیر تولیدی موجب نتیجه بیکاری پنهان و فعالیتهای ... 1- بخش خانوار : این بخش، کالاها و خدماتی را تولید می کند که در همین بخش مصرف می شود ویژگی بخش .... با توجه به بیکاری گسترده برخی از افراد جامعه و فرصت طلبی افراد سودجو ...

قاچاق

old.maslahat.ir/Printable.aspx?p=6d868fc1-150c...

Translate this page

مرحوم دهخدا ویژگی دیگری را نیز به قاچاقچی نسبت می‌دهد: آنکه کالا از بیراهه گذراند. ... 2) افراد با انگیزه کسب سود بیشتر از فعالیتهای رسمی اقدام به این گونه فعالیتها می‌کنند. ... واردات قاچاقی کالا به این علت که هزینه‌ای بر اقتصاد ملی است و صادرات قاچاقی به ... تولید ملی، کاهش درآمد سرانه و سرانجام گسترش فقر و بیکاری در جامعه خواهد شد.

darseegtesad.blogfa.com/

Translate this page

رواج قاچاق کالا ، موجب می شود که سرمایه گذاری در امور تولیدی وا شتغال زا کاهش یابد . ... که این مسائل نیز موجب بیکاری افراد مشغول به کار در این واحدهای تولیدی می شود و نیز ... ورود قانونی کالا ، مشکل دولت را در تأمین منابع درآمدی بیشتر می کند ، در حالی که تحقق ... د:آثار منفی قاچاق کالا بر سلامت جامعه و مصرف کنندگان شیوع پدیده قاچاق علاوه ...

/گزارش میدانی فارس/ کالای بی‌کیفیت وارداتی و قاچاق در بازار ...

www.farsnews.com/newstext.php?...

Translate this pageFars News Agency

Jan 13, 2015 - بازار بزرگ تهران با عرضه گسترده کالاهای چینی، تایلندی و ترکی، محلی برای ... کار، نسبت به تولید بیشتر و انگیزه برای سرمایه‌گذاری دلسرد خواهند شد. ... مسائل مربوط به کالای قاچاقی و واردات بی‌رویه که علاوه بر زیان‌های فراوان، موجب ... تولیدی و بیکاری کارگران ایرانی می‌شود، گزارش میدانی از بازار بزرگ تهران ...

Information Customs - اثرات منفی قاچاق بر اقتصاد کشور

customs2009.blogfa.com/cat-23.aspx

Translate this page

May 16, 2009 - قاچاق کالا یکی از چالشهای است که امنیت اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است. ... و بازرگانان و مصرف کنندگان در خصوص قوانین و مقررات و آثار زیانبار قاچاق کالا و ... افزایش ریسک قاچاق می تواند اثرات بازدارندگی بیشتری داشته باشد. ... قاچاق کالا موجب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش میزان بیکاری می شود و این ...

اثرات منفی قاچاق بر اقتصاد کشور

www.ariaclick.com/information/.../4311-4311.html

Translate this page

رواج قاچاق کالا ، موجب می شود که سرمایه گذاری در امور تولیدی وا شتغال زا کاهش یابد . ... که این مسائل نیز موجب بیکاری افراد مشغول به کار در این واحدهای تولیدی می شود و نیز ... ورود قانونی کالا ، مشکل دولت را در تأمین منابع درآمدی بیشتر می کند ، در حالی که تحقق ... د:آثار منفی قاچاق کالا بر سلامت جامعه و مصرف کنندگان شیوع پدیده قاچاق علاوه ...

جیب قاچاقچیان، هر روز گشاد تر از دیروز/چرا قانون مبارزه با ...

www.fardanews.com/.../جیب-قاچاقچیان-هر-روز-گشاد-...

Translate this page

بازار قاچاق کالا مدتی است که با شدت یافتن تحریم‌ها علیه کشور رونق بیشتری ... این پارامتر‌ها باعث می‌شود که افراد جامعه به دنبال یک کار کاذب - قاچاق - بروند. ... خارج از شبکه به چرخه مصرف کشور خبر داده است تا شاید این مشکلات به نوعی برطرف شود. ... که قاچاق کالا موجب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش میزان بیکاری می‌شود و ...

[PDF]ﻗﺎﭼﺎﻕ ﻛﺎﻻ، ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻭ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺁﻥ

journals.police.ir/.../e1cff3c749e5e062d08681bc4d9e...

Translate this page

ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻣﻮﺟﺐ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻠﻲ ﻭ ﮔﺴــﺘﺮﺵ ﺗﻘﺎﺿﺎﻱ ﻛﺎﻻﻫﺎﻱ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﺷــﺪﻩ. ﻭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻗﺎﭼﺎﻕ ... ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻬﺎﺟﺮﺍﻥ ﺑﻴﻜﺎﺭ، ﻛﻢ ﺳــﻮﺍﺩ، .... ﻣﺎﻫﻴﺘﺸﺎﻥ ﻏﻴﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻭ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻳﺎ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻪ. ﻃﻮﺭ ﻛﻠﻲ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﻧﻈﻢ ﻭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ، ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲ ﭘﺬﻳﺮﺩ. .... ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺑﺎﻻﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﻭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ، ﺗﻮﺯﻳﻊ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺭﺳﻤﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻫﺰﻳﻨﻪ، ﺳﻮﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ.

بیکاری، قاچاق، رسانه و اخلاق / شفیع بهرامیان*

ziryan.ir/NewsDetail.aspx?itemid=11000

Translate this page

Jul 1, 2015 - کالای موضوع قاچاق میتواند کالایی ممنوع، مجاز مشروط و حتی مجاز باشد. ... آنچه که بیشتر مدنظر این مقال است نقش رسانه ها در پیشگیری از این پدیده و ... البته این به معنای بی اهمیت نشان دادن اقبال مردم سایر مناطق کشور به مصرف کالاهای قاچاق نیست. ... این زمینه ها صورت نگرفته و این مسأله موجب افزایش بیکاری شده است.

کالای بی‌کیفیت وارداتی در بازارتهران جاخوش کرد - تریبون ...

www.teribon.ir/.../کالای-بی‌کیفیت-وارداتی-در-بازار...

Translate this page

Jan 13, 2015 - بازار بزرگ تهران با عرضه گسترده کالاهای چینی، تایلندی و ترکی ... نسبت به تولید بیشتر و انگیزه برای سرمایه‌گذاری دلسرد خواهند شد. ... و رقابت‌پذیری‌ کردن کالا می‌شود، رفاه جامعه تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. ... برای پیگیری مسائل مربوط به کالای قاچاقی و واردات بی‌رویه که علاوه بر زیان‌های فراوان، موجب ...

قاچاق کالا سم مهلک اشتغال ، سرمایه و تولید ( بخش دوم و پایانی ...

durnanews.ir/?p=1668

Translate this page

Nov 1, 2013 - در تعریف و تفسیر قاچاق تنها به جنبه کالایی آن نگریسته نمیشود بلکه این ... اتاق بازرگانی تهران سالانه ۲۰ میلیارد دلار کالا بطور قاچاق وارد کشور میشود که ... امنیتی به مناطق مرزی و مواردی از این است موجب بروز بیکاری در کشور بخصوص ... باشد، مادامیکه به فرهنگ جامعه از تمامی جهات بویژه فرهنگ خرید و مصرف توجه ...

قاچاق کالا و ارز ، اقتصاد پنهان | ناصر جبرائیل اوغلی - naser ...

www.na3er.ir/قاچاق-کالا-و-ارز-،-اقتصاد-پنهان

Translate this page

Dec 13, 2014 - متاسفانه شغلهای کاذب و غیر تولیدی موجب نتیجه بیکاری پنهان و ... با توجه به بیکاری گسترده برخی از افراد جامعه و فرصت طلبی افراد سودجو ... متاسفانه تبلیغات تجاری از رسانه ها موجب تشدید مصرف گرایی و ایجاد عطش جهت قاچاق کالاها میشود ..... استاندارد ما به چین قاچاق شده و کالاهای چینی با مهر استاندارد قاچاقی ج.